" De zegen van de Heere "

Gebruikers-avatar
Ton
BerichtenCOLON 5399
GeregistreerdCOLON Do Jan 07, 2016 11:08 am

" De zegen van de Heere "

Berichtdoor Ton » Di Nov 10, 2020 1:30 pm

Lieve vrienden,

De zegen van de Heere, Zijn gunst komen uit Sion. Niet vanuit dit leven zelf, maar uit Zijn heilige woning. Wie in dit leven zonder God om zegen zoekt zal haar niet vinden. Maar wie zich eerst tot God wendt zal zien Hij schiep alles tot zijn eer en daarom is het leven goed.

(Hendrik Kramer)

Zegen is iets heel anders dan geluk. Gezegende mensen zijn niet altijd gelukkige mensen. Maar ze zijn wel beter af dan hen die alleen geluk hebben. Gezegend zijn betekent dat ik Gods gunst over mijn leven ontvangen heb, dat Hij vanuit Sion zijn gunst op mijn leven laat neerdalen. Zelfs als ik alle geluk zou missen, ben ik toch gezegend, omdat ik met Hem leef in een eeuwig verbond dat niet van mij uitgaat, maar van Hem.
De Heere is voor al Zijn gunstvolk goed, ook dan wanneer er meer kruis dan kroon in het leven lijkt te zijn. Prediker waaruit ik gisteren heb gepreekt zegt: Dank God in de dag van voorspoed, maar bedenk ook dat God de kwade dagen gemaakt heeft. In beiden is Christus ons nabij.
Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of theFather, and of the Son, and of the Holy Ghost Matthew 28 : 19

Terug naar